Tuesday, July 21, 2015

Liwat Adalah Akibat Amalan Bertudung Oleh Perempuan.



  
[1]Satu cara menggelakkan liwat melanda sesuatu umat ialah dengan memastikan perempuan menghapuskan tudung. Orang jahil yang tidak memakai hijab terlanjur ke dalam zina. Walaupun liwat di dapati berlaku, perbuatan itu sedikit sahaja. Orang yang terkenal dengan hijab lebih banyak melakukan liwat berbanding zina.
Sekarang kami kembali kepada tajuk asal perbincangan. Seorang yang terikat kepada seorang perempuan sahaja lebih banyak melakukan liwat. Kita tumpukan perhatian kepada perkara ini untuk memastikan keburukan kepimpinan masyarakat yang menyedarkan. Orang yang tidak bersama-sama orang ramai, mereka mengenali diri mereka. Ketinggian tokoh-tokoh yang terdapat dalam sejarah yang tidak mengambil tahu tentang masyarakat tidak dibincangkan. Mereka adalah manusia yang dilaknat Allah di dunia dan di akhirat. Allah telah membutakan penghlihatan mereka dan Allah sesatkan mereka dengan pengetahuan mereka. Orang yang memerhati masyarakat, mereka dapati bala ini telah menyeluruh.
Sekarang kami kembali kepada seruan para nabi Hunafa (Yahudi, Nasara dan Islam). Aku pasti sepintas lalu bahawa para nabi itu menegah masyarakat dua perkara. Pertama seseorang telah menciptakan sesuatu ciptaan dengan usahanya. Ini satu bukti dia seorang yang sempurna. Orang yang lebih sempurna daripada pencipta itu ialah orang yang mampu mencipta lebih banyak ciptaan seperti itu. Kemudian urusan itu terpantul di mana seseorang itu mencipta tuhan. ciptaannya bercanggah dengan fitrah. Ciptaan-ciptaan Allah adalah sebagai bukti ketuhanan-Nya. pendapat ini tidak bercanggah dengan fitrah di sisi Hanifah.
Dipetik dari tafsir al hakm.


[1] Kajian guru kami ini memang benar dan aku dapati keadaan masyarakat Malaysia lebih baik daripada masyarakat India dalam masalah liwat, kerana di Malaysia terdapat wanita yang musafir. Apabila syahwat lelaki memuncak, mereka mula-mula melihat perempuan dan remaja yang segak; seolah mereka itu dapat menggantikan tempat isterinya. Keadaan di India tidak sedemikian. Para remaja di sisi mereka di India lebih seronok daripada perempuan dengan amalan liwat, kerana perempuan di India bertudung.
Jika dilihat keadaan di Malaysia dan di Indonesia, maka aku dapati keadaan di Indonesia jauh lebih baik daripada Malaysia. Rahsianya, mereka membebaskan perempuan dan anak perempuan mereka supaya bergaul dengan pemuda dan lelaki. Dengan sebab itu kerosakan liwat terhapus daripada mereka melainkan segolongan yang cacat fitrah yang mewarisi daripada golongan lain. (Haji nik Mohd salleh Haji Wan Musa)

No comments:

Post a Comment